Документ
z0044-13, чинний,
поточна
редакція —
Прийняття
від 14.12.2012
http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z0044-13/conv
МІНІСТЕРСТВО
ОСВІТИ І
НАУКИ,
МОЛОДІ ТА
СПОРТУ
УКРАЇНИ |
|
НАКАЗ |
|
14.12.2012
№ 1423 |
|
Зареєстровано
в
Міністерстві |
Про
затвердження
Положення
про навчальні
кабінети з
природничо-математичних
предметів
загальноосвітніх
навчальних
закладів
Відповідно
до частини
першої
статті 12 Закону
України «Про
освіту»,
частини
першої
статті 37 Закону
України «Про
загальну
середню освіту»,
підпункту 3
пункту 1 додатка 2
«Завдання і
заходи з
виконання
Державної
цільової
соціальної
програми підвищення
якості
шкільної
природничо-математичної
освіти на
період до 2015
року» до Державної
цільової
соціальної
програми підвищення
якості
шкільної
природничо-математичної
освіти на
період до 2015
року, затвердженої
постановою
Кабінету
Міністрів України
від 13 квітня 2011
року № 561, Положення
про
навчальні
кабінети
загальноосвітніх
навчальних
закладів,
затвердженого
наказом
Міністерства
освіти і
науки
України від 20
липня 2004 року №
601, зареєстрованого
в
Міністерстві
юстиції України
9 вересня 2004
року за № 1121/9720, та
з метою
дотримання
загальних та
спеціальних
вимог до
матеріально-технічного
та
науково-методичного
оснащення
кабінетів
природничо-математичних
предметів загальноосвітніх
навчальних
закладів НАКАЗУЮ:
1.
Затвердити Положення
про
навчальні
кабінети з
природничо-математичних
предметів
загальноосвітніх
навчальних
закладів,
що додається.
2.
Департаменту
загальної
середньої та
дошкільної
освіти
(Єресько О.В.)
забезпечити
подання цього
наказу на
державну
реєстрацію
до Міністерства
юстиції
України в
установленому
законодавством
порядку.
3.
Контроль за
виконанням
цього наказу
покласти на
заступника
Міністра
Жебровського
Б.М.
4. Цей
наказ
набирає
чинності з
дня його офіційного
опублікування.
ПОЛОЖЕННЯ
про
навчальні
кабінети з
природничо-математичних
предметів
загальноосвітніх
навчальних
закладів
1.1. Це
Положення
розроблено
відповідно
до Закону
України «Про
загальну
середню освіту», Державного
стандарту
базової і
повної середньої
освіти,
затвердженого
постановою
Кабінету Міністрів
України від 14
січня 2004 року №
24 (далі - Державний
стандарт
базової і
повної середньої
освіти),
підпункту 3
пункту 1 додатка 2
«Завдання і
заходи з
виконання
Державної
цільової
соціальної
програми
підвищення
якості
шкільної
природничо-математичної
освіти на
період до 2015
року» до
Державної
цільової
соціальної
програми
підвищення
якості
шкільної
природничо-математичної
освіти на
період до 2015
року, затвердженої
постановою
Кабінету
Міністрів
України від 13
квітня 2011 року
№ 561, Положення
про
навчальні
кабінети
загальноосвітніх
навчальних
закладів,
затвердженого
наказом
Міністерства
освіти і науки
України від 20
липня 2004 року №
601, зареєстрованого
в
Міністерстві
юстиції
України 9 вересня
2004 року за № 1121/9720.
1.2. Це
Положення
визначає
загальні та
спеціальні
вимоги до
розташування,
матеріально-технічного
обладнання
та
науково-методичного
оснащення
кабінетів з
природничо-математичних
предметів
(далі -
кабінети з
ПМП) і є обов'язковим
для
використання
в загальноосвітніх
навчальних
закладах
незалежно від
типу та форми
власності.
1.3. У
цьому
Положенні
терміни
вживаються у
таких
значеннях:
засоби
навчання та
обладнання -
навчально-наочні
посібники,
технічні
засоби
навчання, обладнання
навчального,
загального
та спеціального
призначення
для
загальноосвітніх
навчальних
закладів;
кабінет
з ПМП -
приміщення
загальноосвітнього
навчального
закладу, оснащене
сучасними
засобами
навчання та шкільним
обладнанням,
у якому
проводиться навчально-виховна
робота з
учнями
відповідно
до Державного
стандарту
базової і
повної середньої
освіти,
навчальних
планів та
програм, а
також науково-методична
робота з
природничо-математичних
предметів:
кабінет
(лабораторія)
біології,
кабінет
географії,
кабінет
математики,
кабінет
(лабораторія)
фізики,
кабінет (лабораторія)
хімії.
ІІ. Мета,
завдання та
основні
принципи
організації
роботи кабінетів
з ПМП
2.1.
Кабінети з
ПМП
створюються
у загальноосвітніх
навчальних
закладах
відповідно до Державного
стандарту
базової і
повної
освіти.
Площа
приміщень на
одного учня у
кабінетах з
ПМП без
використання
персональних
комп’ютерів
повинна
відповідати
вимогам Державних
санітарних
правил і норм
влаштування,
утримання
загальноосвітніх
навчальних
закладів та
організації
навчально-виховного
процесу
ДСанПіН 5.5.2.008-01,
затверджених
постановою
Головного
державного
санітарного
лікаря
України від 14
серпня 2001 року
№ 63 (далі - ДСанПіН
5.5.2.008-01), із
розрахунку:
Площа
на 1 учня, м-2 |
Примітка |
|
1 |
2 |
3 |
Географії |
2,4 м-2 |
1 кабінет на 15
класів |
Математики |
2,4 м-2 |
1 кабінет на 8
класів |
Біології |
2,8 м-2 |
1 кабінет на 15
класів |
Фізики |
2,8 м-2 |
1 кабінет на 8
класів |
Хімії |
2,8 м-2 |
1 кабінет на 15
класів |
Лаборантська
(для кожного
з
природничо-математичних
кабінетів) |
0,75 м-2 |
не
менше 16 м-2 |
2.2.
Основною
метою
створення
кабінетів з
ПМП є
забезпечення
оптимальних
умов для організації
навчально-виховного
процесу з природничо-математичних
предметів та
реалізації
завдань
відповідно
до вимог Державного
стандарту
базової і
повної загальної
середньої
освіти.
2.3.
Завданням
функціонування
кабінетів з
ПМП є
створення
передумов
для:
організації
навчально-виховної
роботи з біології,
географії,
математики, фізики,
хімії;
реалізації
практично-дійової
і творчої складових
змісту
навчання;
забезпечення
в основній та
старшій
школі поглибленого
і
профільного
навчання;
організації
роботи
предметних
гуртків та
факультативів;
проведення
засідань
предметних
методичних об'єднань;
індивідуальної
підготовки
вчителів до занять
та
підвищення
їх
кваліфікації.
2.4.
Оснащення,
обладнання,
реконструкція
кабінетів з
ПМП
здійснюються
відповідно
до вимог:
Державних
будівельних
норм України
ДБН В.2.2-3-97 «Будинки
та споруди
навчальних
закладів»,
затверджених
наказом
Державного
комітету України
у справах
містобудування
і архітектури від
27 червня 1996 року
№ 117 та
введених у
дію наказом
від 6 серпня 1997
року № 136з 1
січня 1998 року (далі
- ДБН В.2.2-3-97 «Будинки
та споруди
навчальних
закладів»);
Правил
пожежної
безпеки для
закладів, установ
і
організацій
системи
освіти
України,
затверджених
наказом
Міністерства
освіти
України,
Головного управління
Державної
пожежної
охорони МВС
України від 30
вересня 1998
року № 348/70,
зареєстрованих
в
Міністерстві
юстиції
України 17 грудня
1998 року за № 800/3240
(далі -
Правила
пожежної безпеки);
Правил
безпечної
експлуатації
електроустановок
споживачів,
затверджених
наказом
Комітету по
нагляду за
охороною
праці
Міністерства
праці та соціальної
політики
України від 9
січня 1998 року №
4,
зареєстрованих
в
Міністерстві
юстиції
України 10
лютого 1998 року
за № 93/2533 (далі -
Правила
безпечної
експлуатації
електроустановок);
Положення
про
організацію
роботи з
охорони
праці
учасників
навчально-виховного
процесу в установах
і навчальних
закладах,
затвердженого
наказом
Міністерства
освіти і
науки
України від 1
серпня 2001 року
№ 563, зареєстрованого
в
Міністерстві
юстиції України
20 листопада 2001
року за № 969/6160
(далі -
Положення
про
організацію
роботи з
охорони праці);
Правил
безпеки під
час
проведення
навчання з
біології в
загальноосвітніх
навчальних
закладах,
затверджених
наказом
Міністерства
освіти і
науки
України від 15
листопада 2010
року № 1085,
зареєстрованих
в
Міністерстві
юстиції
України 3
грудня 2010 року
за № 1215/18510 (далі -
Правила
безпеки під
час
проведення
навчання з біології);
Правил
безпеки під
час
проведення
навчально-виховного
процесу в
кабінетах
(лабораторіях)
фізики та
хімії
загальноосвітніх
навчальних закладів,
затверджених
наказом
Міністерства
надзвичайних
ситуацій
України від 16
липня 2012 року №
992,
зареєстрованих
в
Міністерстві
юстиції
України 3
серпня 2012 року
за № 1332/21644 (далі - Правила
безпеки під
час
проведення
навчально-виховного
процесу в
кабінетах
(лабораторіях)
фізики та
хімії);
Правил
безпеки під
час навчання
в кабінетах
інформатики
навчальних
закладів
системи
загальної середньої
освіти,
затверджених
наказом
Державного
комітету
України з
нагляду за
охороною
праці від 16
березня 2004
року № 81,
зареєстрованих
в Міністерстві
юстиції
України 17 травня
2004 року за № 620/9219.
2.5.
Відповідно
до Положення
про
організацію
роботи з
охорони
праці створена
районним
(міським)
органом освіти
комісія
визначає
готовність
загальноосвітнього
навчального
закладу до
навчального року.
2.6. На
кожний
кабінет з ПМП
складається паспорт
кабінету (додаток
1).
ІІІ.
Типи та
розташування
кабінетів з
ПМП
3.1.
Створення
кабінетів з
ПМП
визначається
предметною
специфікою,
розміщенням
приміщення
та оснащенням
засобами
навчання та
шкільним
обладнанням.
3.2. У
загальноосвітніх
навчальних
закладах із
малою
наповнюваністю
класів
допускається
використання
навчальних
кабінетів комбінованого
типу (з двох
предметів) за
вимогами до
упорядкування
та
удосконалення
організаційно-педагогічних
умов
функціонування
цих
кабінетів.
3.3. У
загальноосвітніх
навчальних
закладах можуть
створюватись
такі типи
навчальних
кабінетів з
природничо-математичних
предметів:
кабінети
з окремих
предметів
(кабінет біології,
кабінет
географії,
кабінет
математики,
кабінет
фізики,
кабінет
хімії);
комбіновані
кабінети з
набором
навчально-методичної
інформації
та
матеріально-технічного
забезпечення
для
декількох предметів
(хімія -
біологія,
математика -
креслення,
фізика -
астрономія
тощо).
3.4.
Кабінети з
ПМП
створюються
з лаборантськими,
що
прилягають
до цих
кабінетів.
Лаборантські
повинні мати
вихід до
кабінету, а ті,
що
створюються
при
кабінетах
фізики, хімії,
біології, -
додатково
окремий
вихід у
коридор.
3.5. Для
дотримання
безпеки
учнів під час
перерв
розміщення
кабінетів
(якщо у
загальноосвітньому
навчальному
закладі
існує кабінетна
система) на
поверхах
здійснюється
шляхом
поєднання на
одному
поверсі (в
одному блоці
або секції
закладу)
кабінетів
для 5-9-х класів,
на іншому (в
іншому блоці
або секції) - для
10-11-х класів.
3.6.
Розташування
кабінетів
може
змінюватись
відповідно
до зміни
спеціалізації
загальноосвітнього
навчального
закладу, співвідношення
класів та кількості
учнів у них
чи з інших
причин.
3.7.
Перебувати
учням у
приміщеннях
кабінетів
фізики,
хімії,
біології
дозволяється
тільки у
присутності
вчителя або
лаборанта.
IV.
Матеріально-технічне
забезпечення
кабінетів з
ПМП
4.1.
Комплектація
кабінетів з
ПМП
4.1.1.
Комплектація
кабінетів з
ПМП
обладнанням
здійснюється
відповідно
до вимог цього
Положення.
4.1.2. До
матеріально-технічного
забезпечення
навчальних
кабінетів з
ПМП належать
шкільні
меблі,
обладнання
та
устаткування,
а також
засоби, що
забезпечують
безпеку
життєдіяльності.
4.2.1.
Шкільні
меблі у
кабінетах з
ПМП повинні відповідати
санітарно-гігієнічним
правилам та
нормам
(ДСанПіН 5.5.2.008-01), а
їх
розміщення
здійснюється
відповідно
до вимог ДБН
В.2.2-3-97 «Будинки
та споруди
навчальних
закладів».
4.2.2.
Шкільні
меблі мають
шість
розмірів за
ростовими
групами та
маркуванням
їх у вигляді
ліній
відповідного
кольору:
Маркування
(колір лінії) |
Група
меблів |
|
1 |
2 |
3 |
до 115
см |
Оранжевий |
1 |
115-130 см |
Фіолетовий |
2 |
130-145 см |
Жовтий |
3 |
145-160 см |
Червоний |
4 |
160-175 см |
Зелений |
5 |
понад
175 см |
Блакитний |
6 |
4.2.3. У
кабінетах
хімії, фізики
та біології
встановлюються
спеціальні
двомісні
лабораторні
столи трьох
розмірів за 4-, 5-,
6-ростовими групами,
прикріплені
до підлоги, у
кабінетах
математики
та географії
- шкільні
меблі: парти,
одно- або
двомісні учнівські
столи та
учнівські
стільці.
4.2.4.
Парти
(учнівські
столи)
повинні бути
тільки
стандартні,
при цьому
стіл і
стілець мають
бути однієї
групи.
Необхідно
передбачити
наявність
меблів
двох-трьох
розмірів з перевагою
одного з них
або
трансформативних
столів зі
зміною
висоти
згідно з
антропометричними
даними
школярів. Для
визначення
учням
необхідного
розміру
меблів у кабінеті
повинна бути
нанесена
кольорова мірна
вертикальна
лінійка.
4.2.5.
Робочі місця
вчителів
фізики,
хімії, біології
монтуються
на
підвищенні,
обладнуються
демонстраційним
столом (у
кабінетах хімії
та біології з
препараторською
частиною
висотою 75 см).
Тумби стола
оснащують
спеціальними
пристроями
(шухлядами)
для
зберігання
інструментів,
хімічного
посуду,
мікропрепаратів
і приладів,
що використовуються
для
проведення
дослідів. До
демонстраційної
частини
стола (висота
90 см)
підводять
електричний
струм, воду і каналізацію.
Робочі площі
столів
повинні бути покриті
спеціальними
матеріалами,
стійкими до
механічних
та термічних
пошкоджень,
хімічних
реактивів. У
кабінеті
хімії та біології
робоче місце
вчителя
доцільно обладнати
витяжною
шафою з
вільним
доступом до
неї.
4.2.6.
Кабінет
хімії
обладнується
демонстраційним
столом з
витяжною
шафою,
додатковим
місцевим
освітленням,
підведенням
гарячої та
холодної
проточної
води
відповідно
до
вимог ДСанПін
5.5.2.008-01.
4.3.
Обладнання
та
устаткування
4.3.1. У
кожному
кабінеті
розміщується
класна (аудиторна)
дошка одного
з видів: на
одну, три або
п'ять робочих
поверхонь у
розгорнутому
або
складеному
вигляді.
Середній щит
класної
(аудиторної)
дошки на три
або п'ять
робочих
поверхонь
може бути
використаний
для
демонстрації
екранно-звукових
засобів
навчання на
навісному екрані.
4.3.2. На
окремих
робочих
поверхнях
класної (аудиторної)
дошки
залежно від
специфіки
предмета
може бути
накреслено
графічну
сітку для
побудови
графіків.
4.3.3.
Одна з
робочих
поверхонь
може мати
магнітну
основу з
кріпленнями
для
демонстрації
навчально-наочних
посібників
(таблиць,
карт,
моделей-аплікацій
тощо).
4.3.4.
Робочі
поверхні на
звороті
дошки можуть бути
покриті
білим
кольором для
нанесення
написів за
допомогою
спеціальних
фломастерів.
4.3.5.
Поряд з
класною
(аудиторною)
дошкою в кабінеті
математики
розміщують
демонстраційні
креслярські
інструменти.
4.3.6.
Лаборантські
відповідно
до специфіки
кабінету
обладнуються:
секційними
шафами для
зберігання
приладів та
лабораторного
посуду;
металевими
шафами або
сейфами для
зберігання
хімічних
реактивів;
столом
для
підготовки
дослідів,
приладів і
навчально-наочних
посібників
для занять;
однотумбовим
столом для
роботи
вчителя та
лаборанта;
столом
з пристроями
для
зберігання
матеріалів
та
інструментів
для ремонту
приладів;
пристроями
для миття і
сушіння
посуду та
дистилятором,
які
монтуються
на стіні.
4.3.7.
Хімічний
посуд
зберігається
у лабораторних
приміщеннях,
розташовується
окремо відповідно
до розміру,
виду і
матеріалу (пластмаса,
скло, метал), з
якого він
виготовлений.
4.3.8.
Склянки для
зберігання
реактивів
повинні мати
етикетки з
чіткими і
яскравими
написами їх
назв. Усі
шафи для
зберігання
хімічних
реактивів
повинні
замикатися,
ключі від них
зберігаються
у вчителя. На
посуді з отруйними,
вогне- та
вибухонебезпечними
речовинами
мають бути
етикетки з
написами
різного
кольору:
«Вогненебезпечно!»
- червоного;
«Оберігати
від води!»
зеленого.
4.3.9.
Хімічні
реактиви
зберігаються
та розміщуються
системно
залежно від
їх властивостей
(гігроскопічні
реактиви,
леткі, горючі
і органічні
речовини,
кислоти тощо).
4.3.10. Усі
матеріальні
цінності
обліковуються
в
інвентарній
книзі, за
формою,
наведеною в
додатку 1 до Положення
про
навчальні
кабінети загальноосвітніх
навчальних
закладів,
затвердженого
наказом
Міністерства
освіти і
науки
України від 20
липня 2004 року №
601, зареєстрованого
в
Міністерстві
юстиції України
9 вересня 2004
року за № 1121/9720,
яка повинна
бути прошнурована,
пронумерована
та скріплена
печаткою.
4.3.11.
Місця
зберігання
засобів
навчання
нумеруються
і
позначаються
назвами на
етикетках, що
заносяться
до
інвентарної
книги, яка
зберігається
у кабінеті.
4.3.12.
Матеріальні
об'єкти
(предмети) і
матеріали, що
витрачаються
в процесі роботи
(хімреактиви,
посуд тощо),
заносяться
до
матеріальної
книги за
формою,
наведеною в
додатку 2 до Положення
про
навчальні
кабінети
загальноосвітніх
навчальних
закладів,
затвердженого
наказом
Міністерства
освіти і
науки України
від 20 липня 2004
року № 601,
зареєстрованого
в
Міністерстві
юстиції
України 9
вересня 2004
року за № 1121/9720.
4.3.13.
Облік та
списання
морально та
фізично застарілого
обладнання,
навчально-наочних
посібників
проводяться
відповідно
до законодавства.
4.4.
Забезпечення
безпеки
життєдіяльності
4.4.1.
Кабінети з
ПМП повинні
бути
забезпечені:
аптечкою
з набором
медикаментів,
перев’язувальних
засобів і
приладдя для
надання першої
долікарської
допомоги, перелік яких
наведено у
додатку 2 до
цього
Положення;
первинними
засобами
пожежогасіння
відповідно
до додатка 2
до Правил
пожежної
безпеки.
4.4.2.
Кабінет
фізики
забезпечується
системою
електрообладнання
із загальних
стаціонарних
та
спеціалізованих
взаємозв'язаних
електричних
пристроїв і
джерел, які
вмикаються
до мережі
змінного
трифазного
струму (з
фазною
напругою 127 В
або 220 В) та
однофазного
(від 5 В до 250 В),
постійного
струму з
напругою від
0 до 110 В. У
лаборантській
встановлюється
центральний
щиток, від
якого
подається
однофазний і
трифазний струм
на
розподільний
щиток з
випрямлячем
і
регулятором
напруги
(розміщеним
поряд з
класною
дошкою). До
учнівських
столів у
кабінеті
фізики
підводиться
змінний
електричний
струм до 42 В
(відповідно до
пункту 6.7
глави 6 Правил
безпечної
експлуатації
електроустановок).
4.4.3.
Проведення
занять у
кабінеті
біології здійснюється
відповідно
до Правил
безпеки під
час
проведення
навчання з
біології.
4.4.4.
Проведення
занять у
кабінетах
хімії та
фізики
здійснюється
відповідно
до Правил
безпеки під
час
проведення
навчально-виховного
процесу в
кабінетах
(лабораторіях)
фізики та
хімії.
4.4.5.
Вимоги
пожежної
безпеки для
всіх
навчальних
приміщень визначаються Правилами
пожежної
безпеки.
4.4.6.
Проведення
лабораторних
(дослідних)
робіт
дозволяється
учням тільки
у присутності
викладача.
V.
Навчально-методичне
забезпечення
кабінетів з
ПМП
5.1.
Навчально-методичне
забезпечення
кабінетів з
ПМП
складається
з навчальних
програм,
підручників,
навчальних,
методичних
та навчально-наочних
посібників,
обладнання
навчального,
загального
та спеціального
призначення
з
відповідного
предмета.
5.2.
Розподіл та
зберігання
засобів
навчання і
навчального
обладнання
здійснюються
згідно з
вимогами
навчальних
програм за розділами,
темами і
класами
відповідно
до класифікаційних
груп у
секціях
меблів спеціального
призначення
у кабінетах
чи (та)
лабораторних
приміщеннях.
5.3. У
кабінетах
біології,
фізики та
хімії повинні
бути журнали
реєстрації
інструктажів
з безпеки
життєдіяльності
(первинний, цільовий)
та
інструкції з
безпеки під
час роботи в
кабінетах
фізики, хімії,
біології.
5.4.
Додатково
кабінети
можуть бути
оснащені:
підручниками
та
навчальними
посібниками
для кожного
учня;
інформаційними
виданнями
МОНмолодьспорту
України;
бібліотечкою
науково-популярної,
довідково-інформаційної
і методичної
літератури;
інструктивно-методичними
матеріалами
педагогічного
досвіду;
інструкціями
для
виконання
лабораторних
і практичних
робіт,
дослідів,
спостережень,
фізичного
практикуму
тощо;
VI.
Оформлення
навчальних
кабінетів
6.1. На
вхідних
дверях
кабінету
повинен бути
відповідний
напис на
табличці з
назвою кабінету:
«Кабінет
фізики»,
«Кабінет
хімії» тощо.
6.2. Для
оформлення
кабінетів
передбачено
створення
навчально-методичних
експозицій.
До
експозицій
відповідно
до
спеціалізації
кабінету
належать:
портрети
видатних
учених
галузі;
таблиці
сталих
величин,
основних
формул;
еволюція
органічного
світу та його
класифікація;
таблиці
«Періодична
система
хімічних елементів
Д. І.
Менделєєва», «Електрохімічний
ряд напруг
металів»,
«Розчинність
основ,
кислот,
амфотерних
гідроксидів
і солей»;
системи
вимірювання
фізичних
одиниць;
політична
карта світу,
політико-адміністративна
карта
України,
фізична
карта України
тощо.
6.3.
Кабінети з
ПМП
загальноосвітнього
навчального
закладу
повинні бути
забезпечені
настінними
(настільними)
приладами
для
вимірювання
температури
та вологості
повітря.
VII.
Керівництво
кабінетом з
ПМП
7.1.
Роботою
кабінету з
ПМП керує
завідувач, якого
призначає
директор
навчального
закладу
своїм
наказом з
числа
учителів вищої
категорії
або
вчителів-методистів
за профілем.
7.2.
Завідувач
кабінету з
ПМП
відповідає
за належний
стан
обладнання,
приладів,
упорядкування,
зберігання й
використання
навчально-наочних
посібників
та інших матеріальних
цінностей
кабінету.
7.3. До
обов'язків
завідувача
кабінету з
ПМП належать:
складання
перспективного
і щорічного
планів
оснащення
кабінету;
контроль
за
дотриманням
у кабінеті
правил
безпеки та
гігієни
навчання;
ведення
інвентарної
книги із
занесенням
до неї
відповідних
змін про нові
надходження,
витрати та
списання
матеріальних
цінностей;
керівництво
і контроль за
роботою
лаборанта,
надання йому
практичної
допомоги.
7.4.
Завідувач
кабінету з
ПМП щороку
подає пропозиції
щодо
оснащення
кабінету
засобами
навчання та
шкільним
обладнанням
керівнику
навчального
закладу.
Директор
департаменту |
|
Додаток 1 |
ПАСПОРТ
кабінету
________________
(назва
предмета)
ПЕРЕЛІК
медикаментів,
перев’язувальних
засобів і приладдя
для надання
першої
долікарської
допомоги
Найменування |
Кількість |
|
1 |
Аміаку
розчин 10 %, 40 мл |
1 фл. |
2 |
Бинти
марлеві -
стерильний
і
нестерильний,
10 м х 5 см |
по 2
шт. |
3 |
Болезаспокійливі
засоби
(анальгін,
цитрамон
тощо) |
1 уп. |
4 |
Борної
кислоти розчин
спиртовий 2 % (3 %), 10
(20) мл |
1 фл. |
5 |
Брильянтового
зеленого
розчин
спиртовий 1 %, 15 (20)
мл |
1 фл. |
6 |
Вазелін
мазь, 20 (25) г |
1 уп. |
7 |
Валідол 0,06 № 10,
таблетки |
1 уп. |
8 |
Вата
медична
гігроскопічна
стерильна |
100 г |
9 |
Джгут
кровоспинний
гумовий |
1 шт. |
10 |
Йоду розчин
спиртовий 5 %, 20
мл |
1 фл. |
11 |
Лейкопластир
0,05 х 5 м |
1 шт. |
12 |
Ножиці
медичні |
1 шт. |
13 |
Перекису
водню
розчин 3 %, 25 (40) мл |
1 фл. |
14 |
Пінцет |
1 шт. |
15 |
Пластир
бактерицидний
2,3 х 7,2 см |
5 шт. |
16 |
Серветки
марлеві
медичні
стерильні |
2 уп. |